DART-y wreszcie wjadą do Wrocławia!
Kolejne pojazdy PesaDARTY wyruszą w drogę. Nowoczesnymi składami PKP Intercity pasażerowie pojadą m.in. do Warszawy, Wrocławia, Łodzi, Lublina czy Sieradza.
Od 23 stycznia pojazdy PesaDART pojawią się również na trasie Warszawa-Wrocław-Warszawa (IC "Słowacki" i IC "Orzeszkowa"). Natomiast od 30 stycznia będą kursowały między Lublinem a Wrocławiem (IC "Konopnicka") i Warszawą (IC "Czartoryski").
- 16104/5 "Słowacki" rel. Warszawa Wsch. – Wrocław Gł. od dnia 23.01.2016 r.
- 61102/3 "Orzeszkowa" rel. Wrocław Gł. – Warszawa Wsch. od dnia 24.01.2016 r.
- 12105 "Czartoryski” Warszawa Zach. – Lublin od dnia 30.01.2016 r.
- 26106/7 "Konopnicka" Lublin – Wrocław Gł. od dnia 30.01.2016 r.
- 62106/7 "Konopnicka" Wrocław Gł. – Lublin od dnia 31.01.2016 r.
- 21104 "Czartoryski" Lublin – Warszawa Zach. od dnia 31.01.2016 r.
Obecnie PKP Intercity dysponuje 11 z 20 pociągów PesaDART. 5 składów obsługuje w sumie 16 połączeń na trasach Warszawa - Białystok, Warszawa - Lublin, Bielsko Biała – Białystok, Warszawa - Katowice, Lublin - Katowice czy Warszawa - Wisła. Wśród pozostałych część stanowi niezbędną rezerwę, a kolejne przygotowywane są do obsługi następnych połączeń.
W tygodniu kończącym 2015 rok producent składów PesaDART przedstawił PKP Intercity brakujące pociągi, wypełniając tym samym zapisy grudniowego porozumienia. Pomimo opóźnień w realizacji zamówienia ze strony Pesy, PKP Intercity pozyskało na zakup nowego taboru unijną dotację w wysokości ponad 545 mln zł.
O SPRAWIE PISALIŚMY: DART-y z Pesy już jeżdzą po polskich torach. Kiedy wjadą do Wrocławia?
Przypomnijmy, że DART-y są bezprzedziałowe i mieszczą 352 pasażerów w dwóch klasach (klasa I– 60 miejsc i klasa II – 292 miejsca). Pociąg ma 153 metry długości i waży 280 ton.
Udogodnieniami dla pasażerów będą: klimatyzowana i bezprzedziałowa przestrzeń pasażerska, ergonomiczne fotele, gniazdka elektryczne dla każdego pasażera, podłoga na jednej wysokości ułatwiająca poruszanie się pasażerów po pojeździe, możliwość montażu urządzeń wzmacniających sygnał telefonii komórkowej i WiFi, nowoczesne toalety z przewijakami dla niemowląt, stojaki na rowery, przestrzeń na bagaż w każdym z wagonów, wysuwane stopnie zakrywające szczelinę między pojazdem a peronem, automatyczne drzwi zewnętrzne i wewnętrzne, elektroniczny system informacji pasażerskiej, wewnętrzne nagłośnienie, system monitoringu przedziałów pasażerskich, przyciski przywoływania obsługi pociągu, przedział barowy i wyciszenie pojazdu (falownik zamontowany na dachu).
Dla osób niepełnosprawnych przewidziano windę, osobną toaletę i dwa miejsca wydzielone na osób poruszających się na wózkach.
DART-y to jedne z pierwszych w Polsce pociągów seryjnie wyposażonych w Europejski System Sterowania Pociągiem ETCS poziomu 2, który zapewnia większe bezpieczeństwo podróżowania (standardy bezpieczeństwa zgodnie z europejską normą EN 15227 - 4 scenariusze zderzeniowe).
Dodaj komentarz
Komentarze (0)