Nowy rozkład jazdy pociągów. Z Wrocławia pojedziemy znów do Drezna. Krótsza będzie podróż nad morze!

niedziela, 13.12.2015 11:25 1828 0

13 grudnia wchodzi w życie nowy rozkład jazdy pociągów. Przywrócone zostanie bezpośrednie połączenie kolejowe Wrocław – Drezno. Zwiększy się również częstotliwość i ilość połączeń kolejowych w regionie. Wraz ze zmianą rozkładu jazdy pociągów na dolnośląskie tory wyjadą nowoczesne pociągi Link marki Pesa. Krótsza będzie także podróż z Wrocławia do Trójmiasta.

SPRAWDŹ NOWY ROZKŁAD JAZDY KOLEI DOLNOŚLĄSKICH

1. Połączenie Wrocław-Drezno

Pociągi tej relacji uruchamiane będą w korzystniejszej, zmodyfikowanej formie. Dotychczasowe połączenia Regioekspres zastąpione zostaną połączeniami Regio. Pociągi po polskiej stronie kursować będą w taryfie Regio (tańszej niż Regioekspres) oraz zatrzymają się na większej liczbie stacji. Połączenia te będą zatem pełnić nie tylko rolę trans graniczną, ale też regionalną. Takie zintegrowane rozwiązanie pozwala zaoszczędzić ok. 3 mln zł rocznie, co umożliwia objęcie połączeń dofinansowaniem przez samorząd województwa. 

- Tabor będzie niemiecki, zaś obsługa pociągu i maszynista będzie polski. Uruchomienie tego połączenia było możliwe ze względu na regionalne renegocjacje umowy z Niemcami. Uważaliśmy, że koszty zaproponowane przez Niemców są za wysokie, ale oni w końcu zeszli z cen. Drugim kryterium, dla którego uruchamiamy to połączenie, jest fakt, że ta linia staje się coraz bardziej popularna, a więc będzie bardziej dochodowa - zadeklarował marszałek Dolnego Śląska Cezary Przybylski.

Z Dworca Głównego do Drezna pojedziemy trzy razy dziennie o godzinie: 6:06, 14:30 i 18:08, powrót z Drezna zaplanowano natomiast na godziny: 10:04, 15:42 oraz 22:03. Połączenie będzie obsługiwane przez tabor Deutsche Banh Regio (czerwone szynobusy).

Bilet dla jednej osoby z Wrocławia do Drezna będzie kosztował 79 złotych, zaś bilet Wrocław-Drezno-Wrocław - 109 złotych - mówi nam Justyna Stachniewicz z Kolei Dolnośląskich.

2. Nowy rozkład jazdy na Dolnym Śląsku

Zmiany dotyczyć będą również pasażerów korzystających z połączeń przejeżdżających przez Zgorzelec do/ z Jeleniej Góry, Węglińca, Żar i Zielonej Góry. Część pociągów zostanie skierowana do stacji Görlitz, gdzie zaplanowano skomunikowanie ich z pociągami do/z Drezna, Zittau czy Cottbus. Nowością będą połączenia bezpośrednie z Wrocławia w kierunku Nysy (wieczorne, w piątki i niedziele), Kudowy-Zdroju (poranne weekendowe oraz południowe codzienne) oraz Krotoszyna (poranne weekendowe). Kontynuowana będzie realizacja połączeń bezpośrednich w relacjach do Łodzi, Raciborza i Gliwic. Po przeprowadzonych modernizacjach linii kolejowych w kierunku Rawicza i Jeleniej Góry poprawi się oferta przewozowa, zwiększona zostanie ilość połączeń i wprowadzony zostanie nowy tabor do ich obsługi.

Na odcinku Wrocław – Rawicz oprócz pociągów Przewozów Regionalnych w relacjach do Leszna i Poznania zostaną uruchomione połączenia obsługiwane przez Koleje Dolnośląskie, w tym dodatkowe kursujące w szczycie przewozowym. Większość połączeń będzie obsługiwana nowym lub zmodernizowanym taborem. Dzięki temu czas przejazdu najszybszych pociągów na odcinku Wrocław – Rawicz wyniesie 54 minuty. 

3. Nowe pociągi na torach

Linię w kierunku Jeleniej Góry będzie obsługiwał nowoczesny, klimatyzowany tabor EZT 36WE "Impuls" i EN57AL przewoźnika Koleje  Dolnośląskie. Czas przejazdu najszybszych pociągów z Wrocławia do Wałbrzycha wyniesie 1 godzinę 7 minut, a do Jeleniej Góry 2 godziny 10 minut.

ZOBACZ: Nowe "jaszczury" na trasie Wrocław-Rawicz [FOTO]

Zmodernizowane EZT EN57AL Przewozów Regionalnych będą obsługiwać również pociągi z Wrocławia do Zielonej Góry (wszystkie połączenia) oraz do Międzylesia (2 pary pociągów). Poprawi się również standard obsługi pasażerów na części niezelektryfikowanych linii kolejowych. Nowy tabor (SZT Pesa LINK) przeznaczony będzie do obsługi połączeń z Wrocławia do Trzebnicy, Dzierżoniowa oraz Kudowy-Zdroju. 

4. Krócej z Wrocławia nad morze

Na trasie Gdynia – Wrocław kursować będzie też więcej składów niż dotychczas. Wiele z nich to nowe lub zmodernizowane pociągi. Tym samym, w związku z podniesieniem komfortu podróżowania część połączeń zostanie zmieniona z kategorii TLK na InterCity, bez zmiany cen biletów. 

Wraz z nowym rozkładem jazdy osiągnięte zostaną rekordowe czasy przejazdów. Zaledwie 5 godzin 9 minut zajmie podróż z Wrocławia do Trójmiasta. To o ponad godzinę krócej niż dotychczas.

Dodaj komentarz

Komentarze (0)