Remont dachu w "Siódemce" i inne modernizacje szkół
Czas przerwy wakacyjnej to idealny moment na przeprowadzenie niezbędnych remontów w szkołach. Poza mniejszymi pracami jak odświeżanie sal, czy remonty bieżące, wykonywane są także duże zadania. Od lipca w Szkole Podstawowej Nr 7 w Słupcu trwa remont dachu.
Harmonogram prac przewiduje m.in wymianę pokrycia dachowego, przemurowanie kominów, wymianę rynien i rur spustowych oraz odtworzenie instalacji piorunochronnej. Środki na realizację inwestycji (213.574,23 zł brutto) w całości pochodzą z budżetu miasta. Wykonawcą zadania, trwającego do 24 sierpnia br. - jest firma "BUDOM" z Wrocławia.
- To nie jedyny duży remont w tej placówce - przypomina burmistrz Tomasz Kiliński. Na początku ubiegłego roku, wymieniliśmy ogrzewanie węglowe, na najwyższej klasy gazowy, ekologiczny system grzewczy.Koszt zadania opiewał na kwotę 372 tys. zł i został sfinansowany z programu KAWKA realizowanego przez Narodowy i Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska. Jako gmina zapewniliśmy środki własne na poziomie 10% przy 30-procentowej pożyczce i 60% dofinansowania z NFOŚiGW - wyjaśnia włodarz.
Przypomnijmy, iż, z początkiem bieżącego roku, inna szkoła w Słupcu (Gimnazjum Nr 2), przeszła kompleksowy remont. Termomodernizacja objęła: docieplenie ścian zewnętrznych budynku i stropodachu, częściową wymianę stolarki okiennej oraz odnowiona została elewacja. Zmodernizowano instalację centralnego ogrzewania i elektryczną. Wartość zadania to 1.650.697,18 zł. brutto.
- Dzięki naszym staraniom oraz mediacjom poseł Moniki Wielichowskiej, projekt otrzymał dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego w kwocie 1.270.800,52 złotych - podsumowuje Tomasz Kiliński.
Inną placówką w której także obecnie trwa modernizacja, jest Miejski Zespół Szkół Nr 1 w Drogosławiu. Tamtejsze prace polegają na przystosowaniu klas dla oddziałów przedszkolnych. Zakres prac obejmuje gruntowny remont pomieszczeń wraz z niezbędnymi mediami i zaleceniami bezpieczeństwa (drogi ewakuacyjne itd.). Ponadto modernizowana jest kuchnia do której zakupione zostanie wyposażenie. Całkowity koszt – ok. 170 tys. złotych.
źródło: UM Nowa Ruda
Dodaj komentarz
Komentarze (0)