Wrocław Różanka – nowy przystanek na kolejowej mapie Wrocławia

środa, 28.10.2015 09:28 575 0

Wrocławianie i podróżni na linii Wrocław – Poznań zyskują dogodny dostęp do pociągów. Od 31 października będzie można skorzystać z nowego przystanku położonego tuż przy największej nekropolii Wrocławia. Podobnie jak wszystkie stacje i przystanki na modernizowanej linii do Poznania, również Wrocław Różanka ma wygodne perony, nowe wiaty, oświetlenie, oznakowanie i dojścia dla osób niepełnosprawnych.

Przystanek osobowy Wrocław Różanka położony jest na linii kolejowej z Wrocławia w kierunku Poznania, pomiędzy stacjami Wrocław Popowice i Wrocław Osobowice. Przystanek ma dwa 200 metrowe perony. Powstały na żelbetowych podporach, wbudowanych w skarpy nasypów kolejowych. Ich wysokość zapewnia wygodny dostęp do pociągów. Przed krawędziami peronów jest także zaznaczony pas bezpieczeństwa, z wyczuwalną fakturą. Perony są wyposażone w wiaty (z siedzeniami dla podróżnych), tablice informacyjne i zegary. Teren przystanku ma nowe oświetlenie. Dojście od ul. Osobowickiej prowadzi dwoma trasami obok nasypu. Są one połączone wygodnym, nowym tunelem pod linią kolejową. Pochylnie (podjazdy), dostosowane dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się ułatwiają bezpośrednie dojście na perony.

Wrocław Różanka jest trzecim zupełnie nowym kolejowym przystankiem (obok przystanków Wrocław Stadion i Wrocław Grabiszyn) jakie zbudowała PLK w ostatnich latach we Wrocławiu. Na przystanku będą się zatrzymywać wszystkie lokalne pociągi z Wrocławia Gł. w kierunku Rawicza (i z powrotem) - w ciągu doby będą to  24 pociągi. Ze względu na położenie, przystanek stanowić będzie duże ułatwienie przy dojeździe na Cmentarz Osobowicki – największą wrocławską nekropolię – szczególnie w okresie Wszystkich Świętych. Przystanek ten jest jednym z 13 przebudowanych przystanków i stacji na 58 km odcinku modernizowanej linii E 59 Wrocław – Poznań. Koszt budowy nowego przystanku, łącznie z trasami dojścia wyniósł ponad 6 mln zł. 

Inwestycja została zrealizowana w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej E 59 na odcinku Wrocław - Poznań, Etap II - odcinek Wrocław - granica województwa dolnośląskiego”. Koszt projektu, ponad 1,3 miliarda zł, z czego prawie 800 milionów zł pochodzi ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Dodaj komentarz

Komentarze (0)