Wypadki w Górach Stołowych! Interweniował śmigłowiec LPR [Foto, Wideo]

czwartek, 6.7.2017 19:06 17882 0

Ratownicy grupy wałbrzysko-kłodzkiej GOPR dwukrotnie wzywali na pomoc śmigłowiec Lotniczego Pogotowia Ratunkowego. Interwencje miały związek z wypadkami, do których doszło 5 i 6 lipca w Górach Stołowych.

- Wczoraj prowadziliśmy działania w rejonie Szczelińca Wielkiego ponieważ otrzymaliśmy zgłoszenie od turysty, który miał uszkodzony staw skokowy. Z poszkodowanym urwał się niestety kontakt ponieważ rozładował mu się telefon i nie byliśmy w stanie go zlokalizować. Przeszukaliśmy cały Szczeliniec, wszystkie drogi i szlaki dojściowe oraz koronę. O 6 rano przerwaliśmy poszukiwania, a o godz. 10 otrzymaliśmy od niego informację, że jest w schronisku. Ponownie wyruszyliśmy ze stacji w Zieleńcu. Po dotarciu do schroniska okazało się, że mężczyzna doznał poważnego urazu stawu skokowego. Przy pomocy technik linowych ewakuowaliśmy poszkodowanego na dół, gdzie przekazany został załodze Lotniczego Pogotowia Ratunkowego - informuje Mariusz Rzepecki, naczelnik grupy wałbrzysko-kłodzkiej GOPR.

6 lipca po godz. 11.00 ratownicy grupy wałbrzysko-kłodzkiej GOPR otrzymali kolejne zgłoszenie. W wyniku upadku ze schodów poszkodowany został 65-letni mężczyzna.

- W wyniku upadku ze schodów zejściowych do Piekiełka mężczyzna doznał urazu kolana z przemieszczeniem. Pod względem technicznym ewakuacja poszkodowanego była bardzo ciężka. Poszkodowany przy użyciu długiej liny podjęty został bezpośrednio z miejsca zdarzenia - mówi Mariusz Rzepecki.

Obaj poszkodowani śmigłowcem Lotniczego Pogotowia Ratunkowego przetransportowani zostali do polanickiego szpitala.